SAYFA 113
3-Anlatıcının hikâyedeki öznel ve
nesnel ifadelerini bulunuz.
Nesnel İfadeler: Ama ortada üçümüzü bir araya getirecek, yazılmış tek bir cümle bile yoktu, Mürekkepli dolma kalemiyle müsveddelik kagıtlara hikayenin ilk cümlelerini karalıyordu.
Öznel İfadeler: böylece bizi derin bir bilinmezliğe sürüklüyordu. Var oluşumun onun ellerinde oldugunu bilmek bana tarifi zor hos bir duygu veriyordu
4-“Kırmızı Azap” adlı metin den yazarın tasvir ve
tahlile dayalı ifadelerini bulunuz. Bu ifadelerde yazarın kelimelere yeni anlam
değerleri yükleyip yüklemediğini tartışınız. Tartışma sonuçlarını sözlü olarak
ifade ediniz.
Yazarımız arada bir hikayemizle ilgili oldugunu sandıgımız ve bizi cok heycanlandıran notlar alıyor, siyah mürekkepli dolma kalemiyle müsveddelik kagıtlara hikayenin ilk cümlelerini karalıyor, sonra hepsini burusturup atıyor, böylece bizi derin bir bilinmezlige sürüklüyor. Bizimle uzun boylu ugrastıgı, vaktinin büyük bölümünü bizi var etmeye ayırdıgını söylenemez. Gerci noter'le ara sıra mesgul oluyordu ama delikanlı ile beni cogu zaman unutuyordu.
Bu tip ifadelerde yazar kelimelerin cagırısım degerlerinden faydanalarak söz konusu kelimelere farklı anlamlar yükleyebilmektedir.
5-“Kırmızı Azap” adIı metin “Eskici Dükkânı”
adlı metinden dil ve anlatım özelliği bakımından ne gibi farklılıklar
göstermektedir? Açıklayınız.
Öncelikle eskici dükkan adlı metinde diyaloglardan fazla yararlanılmıstır. Bunun dısında kırmızı azap adlı metinde birinci kişi agzından anlatım göze çarparken eskici dükkan adlı metinde 3. kişi agzından anlatım söz konusudur. Kırmızı azap metni kahraman anlatıcı bakış acısıyla kaleme alınmış iken eskici dükkanı ilahı bakış acısıyla kaleme alınmıştır.
6-“Kırmızı Azap” adlı metnin dördüncü
paragrafında yer alan çok anlamlı söz ve söz gruplarını belirleyiniz. Bu söz ve
söz grupları metinde ne gibi değerler kazandığını açıklayınız.
Var olusumun onun ellerinde oldugunu bilmek bana tarihi zor hos bir duygu veriyordu. Aramızda adeta tanrısal bir denge vardı. bu ifade de metinde yan ve mecaz anlam değeri kazanılmatadır.
1-Etkinlik:
Hikâyenin ilk paragrafını, anIatılanları dışarıdan gören birisi olarak yeniden
yazınız. Anlatıcının değişmesiyle paragrafta meydana gelen değişiklikleri
belirleyiniz.
Yazarın kafasında kaderlerinin bir an önce yazılmasını bekleyen üc kişi vardır. Noter, deli kanlı ve diğeri. henüz yazılmadı halde, aynı hikayenin kişileri olacaklarını belli belirsiz hiisediyorlardı.. yazarın aralarında kuracı bagın nasıl bir sey olacagını tahmin etmeye calısıyorlar. Aancak ortada üçünü bir araya getirecek, yazılmıs tek bir cümle yoktur. Bu yüzden bir türlü yakınlasamıyorlar ve birbirlerini uzaktan izlemekte yeniyorlar.
Tekrar yazılan yukarıdaki paragrafta bu eylem neticinde anlatıcı ve bakış acısı değişmiştir. 3. kişi agzından anlatı yapılmıs ve bakıs acısıda ilahi bakıs acısı olarak değişmiştir.
Home »
2014 2015 9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 113 etkinlikleri
,
9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 113 Soruları ve Cevapları
,
ders notları
» 9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 113 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )
9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 113 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )
Written By Legros on 16 Aralık 2014 Salı | 22:54
Related articles
- 11. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 82 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )
- 9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 111 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )
- 9. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 112 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )
- 12. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 85 Soruları ve Cevapları
- 12. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 86 Soruları ve Cevaplar ( Mevsim Yayınları )
- Günlük Konuşma Dilini Edebi Dilden Ayıran Özellikleri Nelerdir?
0 yorum:
Yorum Gönder